M/V/X: Wervingscampagne zet in op diversiteit in zoektocht naar nieuwe collega's

 

Jessa stelde vandaag haar nieuwe wervingscampagne voor. Die krijgt het gelaat van

16 medewerkers en 2 artsen uit eigen huis. Een neon-baseline licht hun portret op. “‘The art of caring’ of ‘de kunst van het zorgen’, slaat de nagel op de kop, denken we”, zegt personeelsdirecteur Inge Vanstraelen. Bij de keuze van de 18 ambassadeurs was er veel aandacht voor diversiteit. Yves Breysem, algemeen directeur: “Ons team is net zo divers als de samenleving. Op die manier kunnen we een brug bouwen tussen onze zorgverlening en de patiënt.” Aan deze campagne koppelt Jessa meteen ook een nagelnieuwe jobsite: www.werkenbijjessa.be.

 

The art of caring - Jessa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sarah Maurissen (eerste foto), diabetesverpleegkundige mocht vanmiddag Jessa’s nieuwe wervingscampagne ‘The art of caring’ voorstellen: ze onthulde het grote doek boven de hoofdingang waarbij ze meteen zichzelf in de ogen keek. Aan haar zijde nog een tiental andere collega’s die samen met haar deze campagne een gezicht geven.

 

Inge Vanstraelen, personeelsdirecteur: “Door te kiezen voor deze slogan - The art of caring- willen we duidelijk maken dat we graag met mensen werken die meer kunnen bieden dan het juiste diploma. Wij geloven dat mensen het verschil maken voor een patiënt (en zijn familie) door naast het topklinische ook aandacht te hebben voor het warme en het menselijke aspect in iemands zorgtraject. Dat is trouwens ook een grote plus bij medewerkers in een ondersteunende of administratieve rol.”

 

M/V/X

In de campagne ging er veel aandacht naar diversiteit.
Yves Breysem, algemeen directeur: “Het Jessa-team is zeer divers, net zoals onze maatschappij. We vinden het heel belangrijk dat iedereen, los van geaardheid of herkomst, zich herkent in onze campagne.”

 

Voor elke rol een kleur

Behalve divers is de campagne ook bijzonder kleurrijk.
Inge Vanstraelen, personeelsdirecteur: “We kozen bewust voor een warm kleurenpallet, waarbij elk type functie een kleur kreeg toegewezen: groen voor verpleegkundigen, blauw voor artsen en leidinggevenden, oranje voor paramedici & eerste job, geel voor vrijwilligers & jobstudenten, bordeaux voor ondersteunende diensten, administratie en IT …”

De fotocampagne zal bij elke vacature te zien zijn op de social media kanalen van Jessa. Er komen nog een radiospot, een campagnefilm, een cinemaspot en een buscampagne. Ook de nieuwe jobsite staat vanaf vandaag online. Daar zijn behalve de vacatures, ook het persoonlijke verhaal van elke ambassadeur te lezen. Zie www.werkenbijjessa.be.


Enkele cijfers in de rand:

Jessa wierf in 2020 maandelijks gemiddeld 22 medewerkers aan.
In 2021 (tot 30/09) zijn er dat gemiddeld 27 per maand.

In 2021 (tot 30/9) publiceerde Jessa 162 vacatures. Daarop reageerden bijna 2900 sollicitanten. Er wordt het vaakst gereageerd op vacatures voor ondersteunende (29 kandidaten per vacature) en administratieve functies (28 kandidaten per vacature). Knelpuntvacatures blijven: IT en leidinggevende functies (zowel in de zorg als de algemene staffuncties).

 

 

Overzicht actueel nieuws