Patiëntenervaringen

Het Jessa Ziekenhuis heeft als missie om de best mogelijke zorgpartner van de patiënt te zijn. Dit doen we door onder andere in te zetten op een uitmuntende patiëntervaring.

Ongeacht de reden van je komst, of dat nu een raadpleging, onderzoek, opname of revalidatie is, garandeert Jessa:

 

  • Een veilige en aangename omgeving
  • Juiste, gepaste en tijdige informatie
  • Een deskundige, proactieve, respectvolle en vriendelijke omkadering
  • De nodige ondersteuning om samen de juiste zorgkeuzes te maken.

 

We sporen de noden van onze verschillende patiënten op, zodat we hier ons zorgaanbod op kunnen afstemmen en waar mogelijk, samen vorm kunnen geven. Dit doen we op verschillende manieren:

  • Twee keer per jaar nemen we de Vlaamse Patiënten Peiling af bij onze gehospitaliseerde patiënten
  • We organiseren afzonderlijke metingen om de ervaringen van onze ambulante patiënten helder te krijgen
  • Jessa zet actief in op initiatieven die patiëntenparticipatie bevordert, zoals bv. het Jessa ErvaringsTeam en het Panel Geriatrie

 

Patiëntenverenigingen hebben een bijzondere plek in ons ziekenhuis. Via het concept Zelfhulpvriendelijk Ziekenhuis, ondersteund door Zelfhulpondersteuning en Patiëntenparticipatie vzw (kortweg ZOPP), zullen we eind 2020 met een 17-tal patiëntenverenigingen een samenwerkingsovereenkomst hebben. Dit betekent concreet dat zij samenwerken met zorgprofessionals op 1 of meerdere afdelingen.

 

Contact

Heb je vragen over patiëntervaringen en patiëntenparticipatie? Dan kan je terecht bij Ulrike Pypops, Patient Experience Officer van het Jessa Ziekenhuis.

GSM 0476 83 05 15 - T 011 33 50 06

...

 

Anderen zochten ook naar: