Patiëntenrechten en ombudsfunctie

De wet van 22 augustus 2002 regelt de rechten van de patiënt.  We wensen deze rechten te respecteren en vinden het belangrijk om u hierover te informeren. Daarom hebben we een  brochure opgesteld waarin we alle rechten op een rijtje zetten. Voor verdere vragen of inhoudelijke verduidelijking ervan verwijzen we graag naar de behandelend geneesheer of het diensthoofd.

 

PDF icoonRechten van de patiënt

 

De kinder- en jeugdpsychiaters en medewerkers van het centrum willen u als patiënt de beste zorg en diensten aanbieden. Ondanks onze inspanningen om kwaliteitsvolle zorg- en dienstverlening aan te bieden, kan u een andere mening hebben over ‘goede zorg’. Het is belangrijk indien u niet tevreden bent over de geleverde diensten of klachten hebt over een hulpverlener om hiervan zo snel mogelijk melding te maken.

 

Ook over dit aspect werd in het Centrum voor kinderpsychiatrie een procedure uitgewerkt waarbij in eerste instantie wordt aanbevolen om de klacht met de rechtstreeks betrokken hulpverlener te bespreken.

Indien u dit niet wenst of haalbaar vindt, wordt een gesprek met één van de volgende leidinggevenden aangeboden: diensthoofd,  medisch coördinator, algemeen coördinator of verpleegkundig en paramedisch coördinator.

 

U kan ook steeds beroep doen op een overleg met de ombudsfunctie. 

 

De ombudsfunctie voor het Centrum voor kinderpsychiatrie wordt voorzien vanuit het Jessa Ziekenhuis. Deze ombudsdienst telt twee medewerkers, met name Raymonda Jermei en Frank Iven. Beide ombudspersonen werken afwisselend op de verschillende campussen van het ziekenhuis.

 

Contactgegevens: 011 33 54 90

 

Via de website van het Jessa Ziekenhuis kan een contactformulier ingevuld en verstuurd worden.

 

Meer informatie over de ombudsdienst vind je hier terug.