Vragen en antwoorden - Teams

Hieronder vind je enkele vragen en antwoorden over Microsoft Teams terug.

 

Via de help-functie (links onderaan in de balk) kan je ook steeds zoeken per onderwerp of trainingen volgen. Je vindt er ook steeds de laatste nieuwigheden en updates terug.
Hou de help-functie van Teams dus zeker in de gaten! 

 

 

 

terug naar boven Hoe kan ik mijn scherm delen tijdens een vergadering?

In Microsoft Teams kan je je scherm (inclusief geluid, bijvoorbeeld voor het afspelen van een filmpje) delen met alle deelnemers in de vergadering. Standaard kunnen alle deelnemers in een vergadering hun scherm delen maar de organisator van de vergadering kan dit aanpassen. Klik hier om te weten hoe je je scherm kan delen. 

 

terug naar boven Hoe kan ik een Teams vergadering opnemen?

Met Microsoft Teams is het mogelijk om een opname te maken van je vergadering en dit zowel voor audio als video. De opname is nadien beschikbaar via de OneDrive van de persoon die de opname heeft gestart. De opname kan dan ook gedeeld worden met de deelnemers van de meeting. Lees hier meer over het opnemen van de vergadering. 

 

terug naar boven Hoe kan ik een folder op alleen lezen zetten in een kanaal?

Standaard heeft ieder lid van een team toegang tot alle bestanden en folders die aangemaakt zijn in alle publieke kanalen. Soms is het echter gewenst dat op bepaalde folders of bestanden toch specifieke rechten toegepast worden. Hoe je dit kan doen, lees je hier

 

terug naar boven Hoe kan ik een chat bericht verwijderen uit Teams? 

Kenmerkend voor de Teams chat is dat deze 'blijvend' is en dus niet kan verwijderd worden. Het is echter wel mogelijk een chat gesprek te dempen en te verbergen. Klik hier om te weten hoe je dit kan doen. 

 

terug naar boven Kan ik zien wie de bestanden in Teams heeft geraadpleegd?

Standaard kan je niet zien we welke bestanden geraadpleegd heeft in Teams. Je kan dit wel activeren voor alle bestanden van een specifiek Teams kanaal. De activatie hiervan kan enkel door ICT gebeuren en vraag je aan via een ticket aan de ICT servicedesk. Is deze optie actief? Lees dan hier hoe je kan zien wie welke bestanden heeft geraadpleegd.

 

terug naar boven Verder nog vragen?

Heb je verder nog vragen. Klik dan hier